Brad Dezotell m'avait convaincue. Tout y était pour une prestation parfaite. Une minutieuse recherche de produits pyrotechniques de haute qualité, un thème tout inspiré, une musique prenante, une excellente première impression du travail de Brad en 2007... Apprenant à mon arrivée à la Ronde que les rampes de tir étaient bondées, j'étais prête pour un spectacle digne de Montréal.
J'ai silencieusement dédié le feu à Mon héros, et le décompte se fit entendre. Tranquillement, les artifices ont éclaté, en douce symbiose avec la musique. Un début réellement accrocheur, qui n'a pas tardé à augmenter en intensité. Les sourires et applaudissements étaient partout avant même la 3e minute. Une intensité qui n'a cessé de grandir jusqu'à ce que la Grande Roue s'allume à nouveau.
Je vous décrirais le feu seconde par seconde tellement il fût captivant. Je me contenterai de vous dire que tous les critères y étaient. Une trame sonore réussie, une excellente synchronisation en ce qui a trait au moment d'explosion des artifices mais aussi à leurs effets, des produits variés au possible, colorés à souhait, une originale conception, très complexe, jamais répétitive, utilisant l'espace au maximum sans relâche, et une finale tout simplement déjantée; un feu complètement wow quoi. La perfection n'existant pas, il y a eu quelques petites erreurs d'exécution, mais on s'en fout tellement !
Voici un feu qui se démarque, voilà tout. Assurés du bronze (at least de grâce !), il ne reste qu'à voir les prestations de la Suède et de la France. Les votes ont déjà explosé à peine 24 heures suivant le dernier boum. Qu'avez-vous pensé de vos représentants ? Votez ici.
Peu importe la couleur du prix, à Brad et à toute l'équipe de Fireworks Spectaculars, un immense merci de m'avoir fait vivre ce Moment de lumières dans une semaine si noire.
C'était juste pour toi, mon héros.
Get well soon daddy d'amour !
Very surprising that Canada is not leading the popular vote - something seems wrong that Portugal would get 9.2 (not that their display wasn't good) and even Poland (at 8.2) is ahead of Canada's 8.1. I guess most people that vote are not present at La Ronde where the view is so very different and so much better.
RépondreEffacerPaul.
Paul, I think that you should not spend to much time trying to make sense of this vote. Following the announcement of this prize, I wrote the following in your forum:
RépondreEffacer"This sort of poll (with a volunteer sample), often praised by some media (i.e.: "la question Canoë" which sounds familiar to most Quebeckers) is exactly what social scientists say to not do. Who are the respondents? How many times to they vote? Have they seen the show they vote for? We don't know. I'm not sure that a contestant may have enough fans to mobilize in a such way that the vote may be artificially oriented, but I can easily imagine some ethnic communities in Montreal playing on pride and other feelings of their members to fuel a large mobilization through various social networks. Ironically, that is exactly what La Ronde did last year to increase vote shares for Le Monstre within the Six Flags' Tournament of Thrills."
Though I have not recorded specific data about voting behavior within this contest (I should have), I can say that the Portuguese voting featured a distinct pattern, with much more voters than other entrants (more than 4000, whereas I guess the average is more between 1500-2000) and the Portuguese average score has increased through the week, from about 8.0 points to 9.2(whereas the score usually remains more or less stable through the votation). I think this pattern is typical of a situation of mobilization (though I don't have any evidence). Who vote? Who know?
Although I disagree with the introduction of this prize (which is more about relational marketing than a genuine desire to reward a contestant with a public prize, in my opinion, since the jury is already a popular one), it is an interesting topic for those social scientists interested with polls, elections and fireworks!
Fred
Good points Fred!
RépondreEffacerSelf selecting polls are always unreliable :) I think it's just pure marketing. I hope the competitors don't take it seriously. Now a random sampling of the audience at La Ronde would be interesting, but redundant, given there is already a popular jury. But marketeers are not pollsters (thank goodness).
Paul.
Ill have to agree that this vote is really... nothing looking good. As I write to you, the number of votants goes up by 5 persons a second adding up to almost 10 000 people. Not very reliable... Plus, its clearly sabotage, as the score is going down !!!
RépondreEffacerMylene